Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Araç Lastik Bakımı Hakkında Bilinmesi Gerekenler
#1
Oku-1 
Araç Lastik Bakımı Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Araç lastikleri öncelikle güvenlik olmak üzere, yakıt maliyeti, parça ömürleri, fren mesafesi olmak üzere araçlarla ilgili olarak birçok konuyu etkilemektedir. Bundan dolayı aracın genel motor bakımı kadar, lastik bakımları da önemlidir. Şimdi lastik bakımlarında nelere dikkat etmeniz gerektiğine bir bakalım:

1 - Lastik Basınçlarınızı Düzenli Olarak Kontrol Etmelisiniz

Lastik bakımı için kullanıcı açısından en önemli ve en basit konuların başında, lastik hava basıncının düzgün olmasını sağlamak gelmektedir. Bunun nedeni, lastik hava basıncının az ya da çok olması aracın çok yakıt tüketmesine, fren mesafesinin uzamasına ve lastik ömrünün kısalmasına neden olmaktadır.

Basıncın kaç olması gerektiği ise aracın modeli ile lastik türüne göre değişmektedir. Aracın lastik basıncının ne olması gerektiğini ise genellikle bagaj veya kapının kenarlarında yer alan bilgilendirme panolarından öğrenebilirsiniz. Eğer aracınızda böyle bir bilgilendirme yer almıyorsa, yetkili araç bayileri ile lastik satıcılarından öğrenebilirsiniz.

2 - Lastik Diş Derinliği Kontrol Ettirmelisiniz

Sıfır lastik diş derinlikleri 7 - 8 mm arasında olmaktadır. Genel tavsiye olarak ise 1,6 mm altında diş derinliğine sahip olan lastiklerin mutlaka değiştirilmesi yönündedir. Zaten 1,6 mm ve altında diş derinliğine sahip olan araçlar muayeneden geçememektedir. Bundan dolayı güvenli bir sürüş için özellikle 2 yaşından büyük olan lastiklerinizin, belirli aralıklar ile (6 ay gibi) lastik diş derinliğini ölçtürmeniz, sizin açınızdan faydalı olacaktır.

3 - İki Lastik Değişimi Yapmayın

Çok yanlış uygulamalardan bir tanesi de araç lastiklerinden iki tanesini değiştirmektedir. Bu uygulama daha çok aracın çekiş gücü veya ağırlıklı dönüş yönünde olan lastiklerin diğer iki lastikten daha fazla aşınması sonucunda yapılmaktadır. Ancak bu uygulama sanılanın aksine çok tehlikeli ve tavsiye edilmeyen bir yöntemdir. Bunun nedeni, yeni alınan lastiklerin diş derinliklerinin, eksi olan lastiklere oranlandığında 2-3 kat fazla olmasından dolayı, özellikle dönüş sırasından arabanın fazla kaymasına ve dengesiz sürüş yapılmasına neden olmasıdır.

4 - Mevsimine Göre Lastik Kullanın

Ülkemizde mevsim özelliklerden dolayı, genel olarak yaz lastikleri kullanılmaktadır. Ancak özellikle kış aylarında belirli bölge ve hava durumlarında yetkililer tarafında her türlü araç için kış lastikleri zorunlu tutulabilmektedir. Aslında zorunlu bir uygulama olmasa bile, lastiklerin imalat özelliklerinden dolayı mevsimine göre lastik kullanmak, hem güvenlik açısında çok önemli hem de lastik kullanım sürelerini uzatmaktadır. Bunun haricin hususi araçlar için son dönemlerde çıkmaya başlayan dört mevsim lastikleri de kullanılabilir. Yaz lastikleri hakkında detaylı bilgi almak için yaz lastiği sayfamızı ziyaret edin.

5 - Rot Balans Ayarlarını Yaptırın

Rot ve balans ayarları aracın sürüş ve gidişiyle alakalı bir ayar olmasında dolayı, ayarların tam olarak yapılmaması durumda, aracın birçok parçasına zarar verdiği gibi uzun vadede araç lastiklerine de zarar vermektedir.

6 - Lastik Saklama Koşullarına Dikkat Edin

Kış ve yaz lastik değişimlerinde eğer lastikleri siz saklayacaksanız, lastikleri rutubetli ortamlar ile direk beton zeminlere koymamalısınız. Bunun yerine özellik biraz kalın bir tahtanın üzerine ve mümkünse kılıf içerisinde koymalısınız. Aksi takdir lastik yapısında çeşitli bozulmalar olma ihtimali mevcuttur.

7 - Uzun Süredir Kullanılan Lastiklerinizi Kontrol Ettirin

Lastiklerin genel olarak yıllık kontrol ettirilmesi tavsiye edilmektedir. Ancak özellikle yeni lastikler çok fazla taşlı veya bozuk asfalt zeminlerde gitmek zorunda kalmıyorsa, gidilen yola göre 2 yıla kadar çoğunlukla bir sıkıntı çıkarmamaktadır. Bundan dolayı kullanım süresi 2 yıl ve üzeri olan araç lastiklerinizi bir uzaman göstermenizde fayda var.





Signing of RasitTunca
[Image: attachment.php?aid=107929]
Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca
Smileys-2
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)